MÄTNING & WEBBANALYS

tjänster / mätning & webbanalys

Mätning & Webbanalys

Att mäta & analysera är något av det bästa vi vet, varför? Det är en guldgruva av förbättringsmöjligheter för hela er verksamhet, oavsett om ni är stora eller små, säljer tjänster eller produkter, hanterar företag eller slutkunder. 

För första gången kan vi se vår verksamhet utifrån kundens perspektiv. Där varje steg går att följa upp, från klick på annons till köp på webbplats. Genom webbanalys kan vi spåra viktiga insikter om hur olika digitala kanaler, kampanjer och övriga aktiviteter påverkar ditt företag. 

 

Tillsammans med er konkretiserar vi era affärsmål, stora som små, och hur dessa ska mätas. Webbanalys är en av de bästa investeringarna ditt företag kan göra eftersom att den ger er insikter i vilka insatser som funkar och vilka som helt enkelt inte gör det, underlag för korrekta beslut och möjligheten att förbättra era insatser. 

Varför mätning & webbanalys?

Hur ofta?

 
Konverteringsoptimering

Genom att följa kundresan från klick till webbplatsen och varje steg till faktiskt konvertering har vi stora möjligheter att påverka utfallet. Det handlar inte bara om att förstå vilka insatser som bidragit till försäljning, utan också att identifiera och eliminera de trösklar och hinder som dykt upp på vägen till ett köp. 

Vad funkar och vad funkar inte 

Webbanalys ger dig insikter om vad som som funkar och vad som faktiskt inte gör det. Vilket skapar möjligheter sluta med det som inte funkar och utveckla det som funkar till att fungera ännu bättre.

Beslut som grundar sig i fakta

Det är lätt att ta strategiska beslut om dessa grundar sig och motiveras av siffror. Webbanalys är lösningen för detta; oavsett om du vill få fler prenumeranter på ert nyhetsbrev, mer trafik till hemsidan eller fler återkommande kunder. 

Investering som lönar sig 

Att investera i webbanalys ger långsiktig ekonomisk lönsamhet. Genom att konstant utvärdera trafik, beteende, resultat av era marknadsinsatser på och utanför er webbplats får ni ovärderliga insikter om hur ni kan bli mer lönsamma.

 

Hur ofta? 

Webbanalys brukar ske på vecko-, månads eller årsbasis. Beroende på vilka målsättningar du och ditt företag har hjälper vi dig att ta fram en plan för hur ofta du behöver insikter om vad som sker på och utanför din webbplats. 

Kontakta oss för mer info om hur webbanalys kan hjälpa dig att öka dina affärer.
Hitta oss
Kungsgatan 4
411 19 GÖTEBORG
Sverige
Följ oss på Sociala medier!
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon

Amanda Siring

Digital analytiker

Olivia Ginman

Digital marknadsförare