CASE / Göteborgs Massage & rehab
Göteborgs Massage & Rehab ökade omsättningen med 50,1%
med hjälp av digital marknadsföring.
INLEDNING
Göteborgs Massage & Rehab är massageklinikerna där hälsa och välmående står i centrum. Med 12 års erfarenhet och över 30 massageteraputer har de bevisat att helhetssynen på hälsa är nyckeln till kundnöjdhet - 99,2% av deras kunder skulle nämligen rekommendera deras behandlingar.
Under hösten 2019 kontaktade grundaren Stefan Neldrén oss. Han berättade att han tidigare annonserat med enstaka annonser på Google och Facebook men upplevde att det varken fanns tillräckligt med tid eller kunskap för att skapa den effekt som önskades. Han ville att vi skulle ta fram en annonsstrategi i syfte av att öka försäljningen. Ett projekt som gav ett så lyckat resultat att vi dubblerade annonsbudgeten redan under halva tidens gång.
Läs mer om goteborgsmassage.se
+518%
ROAS
+40,5%
Transakaktioner
+ 50,1%
omsättning
Utmaning & Lösning
UTMANING
Göteborgs Massage & Rehab hade tidigare annonserat i en så lite utsträckning att vi inte kunde nyttja tidigare data i strategin. Då dem även har en bred målgrupp blev en av de stora utmaningarna att segmentera dessa i mindre grupper och genom det skapa träffsäkra budskap till träffsäkra målgrupper.
LÖSNING
Genom A/B-test och datainsamling kunde vi kategorisera och segmentera målgrupper efter köpintention och intressen. Ett moment som gav oss möjlighet att rikta relevanta annonsbudskap anpassade efter målgruppens egna specifika köpfas. På detta sätt kunde vi inte bara skapa hög relevans mellan annonsbudskap och mottagare utan också kostnadseffektivisera budgeten
För att uppnå bästa möjliga resultat blev anpassade landningssidor för olika kampanjer och kanaler avgörande. Detta är viktigt eftersom att kanaler som Facebook och Google (enkelt förklarat ) värdesätter annonsörer som kan påbevisa att upplevelsen på landningssidan är bra, i belöning får vi lägre annonskostnader och bättre resultat.
En av de viktigaste faktorerna till det lyckade resultatet var vårt nära samarbete med Stefan. Tack vare det kunde vi snabbt agera för att optimera annonserna prestation och hemsidans konverteringfrekvens.
Vad tyckte Stefan?