CASE / Ecology and Pioneering

Så ökade Göteborgs Massage & Rehab omsättningen med 50,1%

med hjälp av digital marknadsföring.

INLEDNING

Göteborgs Massage & Rehab är massageklinikerna där hälsa och välmående står i centrum.  Med 12 års erfarenhet och över 30 massageteraputer har de bevisat att helhetssynen på hälsa är nyckeln till kundnöjdhet - 99,2% av deras kunder skulle nämligen rekommendera deras behandlingar.

Under hösten 2019 kontaktade grundaren Stefan Neldrén oss. Han berättade att han tidigare annonserat med enstaka annonser på Google och Facebook men upplevde att det varken fanns tillräckligt med tid eller kunskap för att skapa den effekt som önskades. Han ville att vi skulle ta fram en annonsstrategi i syfte av att öka försäljningen. Ett projekt som gav ett så lyckat resultat att vi dubblerade annonsbudgeten redan under halva tidens gång. 

+518%
ROAS
+40,5%
Transakaktioner
+ 50,1%
omsättning

Utmaning & Lösning

UTMANING

Göteborgs Massage & Rehab hade tidigare annonserat i en så lite utsträckning att vi inte kunde nyttja tidigare data i strategin. Då dem även har en bred målgrupp blev en av de stora utmaningarna att segmentera dessa i mindre grupper och genom det skapa träffsäkra budskap till träffsäkra målgrupper. 

LÖSNING

Genom A/B-test och datainsamling kunde vi kategorisera och segmentera målgrupper efter köpintention och intressen. Ett moment som gav oss möjlighet att rikta relevanta annonsbudskap anpassade efter målgruppens egna specifika köpfas. På detta sätt kunde vi inte bara skapa hög relevans mellan annonsbudskap och mottagare utan också kostnadseffektivisera budgeten 

 

För att uppnå bästa möjliga resultat blev anpassade landningssidor för olika kampanjer och kanaler avgörande. Detta är viktigt eftersom att kanaler som Facebook och Google (enkelt förklarat ) värdesätter annonsörer som kan påbevisa att upplevelsen på landningssidan är bra, i belöning får vi lägre annonskostnader och bättre resultat.  

 

En av de viktigaste faktorerna till det lyckade resultatet var vårt nära samarbete med Stefan. Tack vare  det kunde vi snabbt agera för att optimera annonserna prestation och hemsidans konverteringfrekvens. 

Vad tyckte Stefan?

“A&O COMM var ett självklart val av byrå. De var tydliga från början om vilka förutsättningar och möjligheter vi hade med vår webbplats.  

Jag upplevde dem även noggranna med att utbilda mig som kund, vilket resultera i att jag kände mig trygg genom hela processen och dessutom blev en bättre beställare. Jag är otroligt nöjd med A&O COMM som samarbetspartner och kan varmt rekomendera dem som byrå.” 

- Stefan Neldren, VD Göteborgs Massge & Rehab

Hitta oss
Kungsgatan 4
411 19 GÖTEBORG
Sverige
Följ oss på Sociala medier!
  • White Instagram Icon
  • White LinkedIn Icon

Amanda Siring

Digital analytiker

Olivia Ginman

Digital marknadsförare

mail
Tel
mail
tel